Logo cuijksweekblad.nl


TechnoPromo werkt samen met bedrijfsleven in Land van Cuijk

"Dat was veel mooier dan ik gedacht had. Je mocht werken met computers en de machines mee bedienen. Het was veel schoner in het bedrijf dan ik dacht." Het zijn enkele reacties die TechnoPromo ontving van de kinderen van groep 7, toen zij vorig schooljaar een bedrijf bezochten in het kader van de Bedrijfsbezoeken.

Cuijk - Ruim 60 bedrijven in de regio stellen ook dit jaar weer op 14, 15 en 16 maart hun deuren open voor de 945 kinderen. Coördinator Jan Cornelissen van TechnoPromo ziet jaarlijks de belangstelling van de bedrijven en scholen toenemen. Maar ook de belangstelling van de kinderen groeit. Ze zijn nieuwsgierig naar techniek en willen weten hoe een technisch bedrijf werkt. Na een voorbereiding in de klas bezoeken de kinderen het bedrijf. Ze gaan daar actief aan de slag waarna vervolgens gepresenteerd en geëvalueerd wordt. Dit alles maakt het beproefde concept compleet. Door het bezoeken van een bedrijf gaan voor kinderen de ogen open en staren ze met open monden naar de activiteiten. En het leuke is: techniek blijft in ontwikkeling. Nieuwe technologieën zien we terug in de bedrijven die bezocht worden. Dit jaar worden de bezoeken al voor de elfde keer georganiseerd.

In november bestond TechnoPromo 15 jaar. Tijd voor een nieuw design, een nieuwe look. De locatie in Cuijk is door eigen vrijwilligers van een nieuw, fris, modern jasje voorzien en kan er weer jaren tegen. Maar ook op onderwijskundig gebied is er een nieuwe weg ingeslagen. TechnoPromo heeft nieuwe programma's en trekt samen op met het onderwijs. De ontwikkelingen in wetenschap en technologie worden toegepast en er wordt beter aangesloten bij het leren in de 21-ste eeuw. Voor zelf ontdekkend leren en onderzoeken is techniek een passende omgeving. Vanuit de verre regio maken scholen bezoekafspraken voor TechnoPromo. Ze kiezen voor een aanbod dat aansluit bij datgene waar ze op dat moment op school mee bezig zijn.

Steeds meer kinderen vinden de weg naar Cuijk en zijn daar uren bezig met de gekozen activiteiten. Trees Hamers, manager van TechnoPromo, ziet een uitbreiding van de naschoolse activiteiten en kinderfeestjes, want ook op die markt is TechnoPromo actief.

Het werken in de hal is de drukste activiteit. Tientallen deskundige vrijwilligers begeleiden de groepen kinderen. Alle voormiddagen tot de zomervakantie zijn al volgeboekt. Nog vóór de zomer van 2018 verwacht TechnoPromo het 100.000e kind in Cuijk te mogen verwelkomen en dat zal uiteraard niet onopgemerkt voorbij gaan. Techneuten die zich geroepen voelen om bij te dragen aan TechnoPromo worden bij deze uitgenodigd zich te melden via info@technopromo.nl

Reageer als eerste
Meer berichten

Shopbox